Green Laces Brand core collection växer
Green Laces Brand är en vidareutveckling av konceptbutiken med samma namn.
Efter tio års erfarenhet som återförsäljare släpptes den första skomodellen sprungen ur övertygelsen att stil och etik inte bör motsäga varandra. Sedan 2021 har kollektionen med högkvalitativa veganska skor växt och i december presenterade märket sin sjätte modell.
Min vision med Green Laces Brand är att skapa veganska skokollektioner som är likvärdiga skor i animaliskt skinn. Med avstamp i vår samlade kunskap om veganskt skinn har vi nu tagit fram en första core collection där hållbarhet, etik och stil är fokus, Nina Färdig, grundare och VD.
Green Laces core collection består av en stövlett med klack, två modeller lågskor, en sandal och två modeller kängor, varav den ena lanserades i december 2022. Kollektionen vävs samman av en förhöjd klassisk design, där tonala detaljer och ett tydligt fokus på form ger en distinkt look.
Varumärket är PETA-certifierat, vilket garanterar att alla skor har tillverkats utan komponenter av animaliskt ursprung. Sulorna är gjorda av hållbart framtaget naturgummi, med ovandelar i Oeko-tex-certifierat veganskt skinn av högsta kvalitet. Materialet är fritt från toxiner, andas, är antibakteriellt och miljövänligt. Green Laces är helt transparenta i sitt partnerskap med fabriken, där rättvisa arbetsförhållanden i alla produktionsled är av yttersta vikt.
Märket hämtar kraft och inspiration i den hängivna gemenskap som vuxit fram runt konceptbutiken som präglas av ett intresse för kunskap, en öppen kommunikation och framför allt passion. Ett community där etik och estetik är sömlöst sammankopplade.