Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige
Efter Kale Uniteds investering i foodtech-bolaget Juicy Marbles, tar dotterbolaget Kale Foods vid som distributör för Juicy Marbles banbrytande produkter direkt till konsumenten i Sverige. Juicy Marbles erbjuder exklusiv växtbaserad biff, ett hållbart alternativ till traditionell köttbiff.
Kale United har gjort en långsiktig strategisk investering i Juicy Marbles. Nu tar vi vårt samarbete till nästa nivå när Kale Foods lanserar varumärket och produkterna på den svenska marknaden. Juicy Marbles produkter är fantastiska och kan jämföras med traditionell biff i sin smak och konsistens, säger Måns Ullerstam, VD på Kale United.
Juicy Marbles finns redan på menyn hos de välkända restaurangerna Grill, Köttmästarn, ChouChou och Kafé Plattan i Stockholm. Juicy Marbles säljs också i utvalda ICA-butiker runtom i Sverige.
Vi är glada att vi har fått in Juicy Marbles som ett växtbaserat alternativ till biff i rätterna på vår meny. Med Juicy Marbles kan vi nu erbjuda våra favoriträtter till alla gäster, säger Isak Ceimertz, Köksmästare på Grill och Köttmästarn.
Eftersom Sverige är en av våra största marknader i Europa för direktförsäljning till konsumenter, är vi väldigt glada att ha hittat en strategisk partner i Kale United och Kale Foods. De ger oss en perfekt kombination av investerare, mentorer och distributionspartners för Norden, säger Tilen Travnik, VD på Juicy Marbles.